lördag 3 september 2011

Första Härnösands trippen klar

Så var första dagarna i Härnösand avklarade. Det är så roligt att plugga och kul att repetera sånt som man faktiskt kan men inte använder så ofta. Men sjukt mycket att göra!!! Förstår inte hur det ska gå till, men det måste väl gå... Kul är det i alla fall:-)

Idag lördag ringde Gunnar till sin älskade momme och frågade om han fick vara hos henne och det fick han så klart:-) Momme kom och hämtade honom vid 9 tiden. Robin, jag och Ture hjälptes åt att tömma släpvagnen från marksten. Oj vad lill-Ture jobbade! Han bar och släpade stenar för allt vad han orkade. Sedan åt vi lunch och så drog vi till Birsta för att köpa hundmat och virke till en ny trapp (äntligen får vi snart en trapp!!!). Inne på arken träffade vi på Elaine som tittade på selar till sina långnäsor, är helt övertygad att hon köpte dem oxå:-) Det inhandlades mat till Xtra och sedan drog vi på byggaffärerna. Fick med virke hem och nu är pappan ute och håller på för fullt. Jag och killarna är inne och plockar undan efter maten. Eller rättare sagt jag gör det och killarna sitter i soffan och tittar på Toy Story 3 (på engelska...). Fast innan maten hjälpte Gunnar och Ture mig att flytta sand från ett ställe till ett annat, de jobbade så de var alldeles rödblommiga och varma:-)

När killarna somnat tänkte pappan och jag oxå kolla på någon film, vet dock inte vem än.

Maud - glad student:-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar