tisdag 22 februari 2011

Bloggbyte...

Buskillar
Jag är ju otroligt oteknisk/ointresserad av teknik och detta resulterar i att jag inte lyckats lära mig att lägga ut bilder i min blogg (mer än "lånade" vill säga). Ja okey stackars Carro fick guida mig runt runt runt och lyckades få mig att lägga ut några bilder själv i den gamla bloggen för längesedan. Men det var för krångligt för att jag skulle komma ihåg det. Igår fick jag pröva att skriva blogg i detta program och oj vad lätt det var att lägga ut bilder här. Så nu funderar jag på att byta blogg till denna. Men så skulle jag försöka själv förut idag men se då gick det inte:-(  Men nu när Robin satt som moraliskt stöd bredvid mig gick det minsann bra:-)

Jag gillar att skriva blogg men vill ha med MER bilder och visa om det jag skriver. Hoppas att det kommer att funka med det här. Får se vad ni tycker:-)

Maud - mycket nöjd med sig själv;-)

4 kommentarer:

  1. Tycker precis som du. Blogspot är enklare att använda. Men den har sina begränsningar och man får klura lite om man vill ha flera bilder i en viss ordning.

    På det stora hela tycker jag dock att du gör ett BRA VAL!

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas att det är så enkelt som jag tror att det är:-) Och nu vet jag att du använder det oxå och då har jag ju någon att ringa och konsultera;-)

    SvaraRadera
  3. Kul Maud, du blir proffsig på det här så kan dina elever skriva sen;)
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Ja Heléne, det ska bli riktigt roligt att lära sig mer så att det går lätt att låta barnen blogga själva:-) Vi får skriva om dansen idag och lägga ut bilder på både dansande barn och deras arbeten:-)

    SvaraRadera