måndag 28 februari 2011

FF- FinaFlamma

I söndags hade jag stor överläggning med mig själv om jag skulle orka med att åka på utställning med Flamma eller inte eftersom jag fortfarande mådde illa och så hade gjort sedan torsdagnatt. Men jag tänkte att det måste ju ge med sig snart så jag packade in mig i bilen och åkte iväg. Fick trevligt/hjälpsamt sällskap av Elaine och hennes sheltieflickor Fendi och Penny till Timrå Ridstadio där utställningen hölls. När vi kom dit var det packat med folk men det brydde sig inte lilla Flamma om ett dugg, hon bara gick in och kollade läget och brydde sig inte så mycket i de andra hundarna utan var mest intresserad av de 2 sötnosarna som vi hade fått sällskap av:-) Vi fick vänta ett bra tag på vår tur och snälla Elaine hjälpte mig att fixa till Flamma, jag är ju inte alls van vid att man ska borsta pälsen mothårs så att den blir burrig utan jag har bara borstat så att den ska vara så platt och slät som möjligt så det kändes lite svårt:-) Som tur var är Elaine expert på detta område så hon visade och berättade för mig hur det skulle gå till. Fin blev hon lilla Flamma och det tyckte domaren oxå. Hon fick ett första pris och HP och blev BIR (var ju enda i rasen:-) och sedan blev hon placerad som nummer 5 i gruppen.

Domarens kommentarer:

Medelkraftig tik med vackert välformat huvud. Mörka ögon. Välansatta öron. Bra resning. Vacker över/underlinje. Bra vinklar speciellt fram. Rör sig bra från sidan. 

Så söt tyckte han att hon var!!! Och jag med så klart:-) Stort tack till Elaine för trevligt sällskap och hjälp!!! Det är sådana dagar som gör att tränings och tävlingssuget stiger:-) 

Efter utställningen åkte hela familjen till skogen och skulle njuta i skogen men då slog magsjukan till igen:-( Det var bara att gå bakom ett träd och göra det man gör när man mår illa... Sedan höll det i sig under kvällen och hela söndagnatt (sov nog bara ett par timmar under hela natten) så igår var jag TRÖTT och mådde fortfarande illa. Men idag känns det bättre, orkar till och med vara ute på nätet och blogga:-) Men nu är det nog dags att gå och vila igen.

Maud - stolt över sin duktiga Flamma

2 kommentarer:

  1. Grattis till Flamma!!
    Hoppas att du blir bra nu!

    SvaraRadera
  2. Tack!!! Vi får väl ställa syrrorna någonting framöver:-)

    SvaraRadera