måndag 30 maj 2011

Blöt helg

I helgen var vi till Härnösand och tävlade agility. Det var blött som bara den på lördag, blev tokblöt om fötterna. Som tur var kom det inte något mer regn under dagen, det gjorde det däremot på söndag... Jag körde agilityklass 1 först. Där fixade vi en 0a!!! Duktigaste PäronFrillan! Har dock lagt focus på att ta det lugnt och inte tokspringa så döm om min förvåning när de ropar ut oss som vinnare av klassen! En pinne rikare sitter vi och pratar uppe vid tältet när Pia frågar om vi har någon pinne sedan förut i agilityklass. Ja säger jag vi har 2 stycken. Ja men då blir ni ju uppflyttade nu säger Pia då. Ja just ja det blir vi blev mitt svar, lite lätt förvirrad... Hade gärna fortsatt att köra klass 1 ett bra tag till. Hopploppet blev inte någon höjdare, jag blev stressig och tänkte att jag måste skynda mig, så det blev en disk där. 

Söndagen bjöd på regn regn och så lite mer regn. Körde även där agilityloppet först och denna dag var det debut i 2an. Fixade en nolla även idag men med låååång tid då vi inte har kontaktfälten som vi vill, de tar väldans lång tid att ta sig över. Men en nolla och en tredje plats fick vi OCH en pinne!!! Trodde att de virrat till det totalt:-) Men glad var jag när de sa att det stämde. Sedan diskade vi oss i hoppklassen igen. Jag som alltid tyckt bättre om hoppklasserna än agilityklasserna körde bäst i agilityklasserna i 2 dagar:-)  Var tvungen att kolla vad Xtra hade för pinnar när jag kom hem. Hon hade faktiskt fixat en pinne i både agilityklass 2 och hoppklass 2 innan hon blev skadan, duktiga PäronPrinsessan.

Är så övernöjd med Gimla, hon är ju bara suverän den hunden!!! Nu vill jag träna träna träna så att vi tajtar till oss och blir samspelta som bara den och det ska vi bli genom att träna lätta små övningar så jag inte behöver tänka på vad jag ska göra längre fram i en banan och bli stressad över det. 

När jag kom hem på söndag hade killarna städat, blåst upp ballonger, fixat tårta och fika, köpt vita vackra rosor och slagit in paket. Paketet innehöll ett par Meindelkängor, precis vad jag ville ha! Fast Gunnar tyckte att jag hellre skulle få ett par fina skor med silver och pärlor på:-)

Maud - är så nöjd med helgen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar