måndag 22 augusti 2011

Pluggis

Så var det dags, idag är det första dagen för mig som student! Känns riktigt bra att läsa igen, är mer motiverad nu när jag jobbat några år. Börjar med en liten mjukstart tror jag, leta reda på böckerna och gå igenom alla papper som jag fått och sätta in dem i en pärm så att jag har koll på allt. Sedan ska jag nog ta och börja läsa en av böckerna oxå, det var ju några sidor att läsa till första engelskaträffen... 

I helgen har det varit enduro sm här i Nolby och pappan har hjälpt till båda dagarna. Igår var jag och killarna dit och hälsade på. Gunnar hade nog kunnat suttit med Robin i tältet hela dagen, medan Ture sprang som en ko på grönbete så fort man släppte loss honom från vagnen:-) Vi fikade och killarna lekte i en sandlåda, körde små bilar i en backe och hade turen att få umgås med en av mina före detta elever, en härlig kille som är så mysig att vara med. Gunnar var sur och arg när vi skulle åka hem, men jag tyckte att 3,5 timme kunde räcka:-)

Ska ta och plocka fram böckerna och kolla igenom papperna och läsa lite. Sedan ska jag nog ta en sväng till Birsta och köpa kepsar till killarna och eventuellt ryggor oxå.

Maud - är en glad student:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar