onsdag 20 mars 2013

Respekt

Gick omkring i köket när jag lagade mat. Såg i ögonvrån hur Ture spejade ut från toa. När han fick se mig visade han klart och tydligt att han ville att jag skulle komma. Väl inne skyndar han med panik i blick att titta efter vart Gunnar var och sedan skyndade han att stänga dörren om oss. Väl instängda visade han upp ett legobygge som han (under protester fått låna från storebror), nu var bygget INTE helt!!! När jag säger att vi måste be Gunnar om hjälp får jag en paniskblick tillbaks. När jag går ut från toa till Gunnar för att be om hjälp är det en mycketmycket liten lillebror som trycker kvar inne på toa. Gunnar fixade till bygget och gick in till lillebror och sa att det inte gjorde något att den gått sönder och att han hade lagat den nu. Mamman log lite i mjugg bakom hörnet:)




2 kommentarer:

  1. De är för goa, de små liven!

    SvaraRadera
  2. Ja, underbara! Roligt att se att lillebror hade respekt för storebror för en gångsskull:)

    SvaraRadera