tisdag 3 januari 2012

Fortfarande sjuker...

Fortfarande sjuker, snorig/täppt i näsan, hosta, nyser. Men jag tror att febern äntligen gått över efter 3 
veckor... Har inte kollat febern varken igår eller idag, orkar liksom inte det. Håller tummarna att det går över snart, är inne på min femte förkylningsvecka:-( BLÄ!!


Har i alla fall haft en härlig jul och ett bra nyår. Julen firade vi hemma hos oss tillsammans med momme, famme, faster Gretel och 3 kusiner. Gunnar tyckte att han fick hur bra klappar som helst och Ture blev överlycklig över sina han med. 


Nyår firade vi oxå hemma hos oss med god mat och bad i tunnan på tolvslaget, jag badade inte och Ture hade somnat en stund före. Men de övriga badade, dvs Robin, Gunnar, Carra och Ann-Helene. 


Annars har jag faktiskt bokat in 3 hundträningar redan!!! Imorgon och på fredag blir det agility med Elaine och på tisdag nästa vecka är alla medlemmar i NBHK  bjudna på 2 timmars fri träning i KLASS-Arena, kennelklubbens fina inomhuslokal i Söråker.


Annars håller vi på att städa ur matkällaren och mitt hästrum, ska ju försöka få till bastu i den ena och dusch i den andra. Hittade en ursöt blå tunika/klänning med stora vita prickar på som min farmor haft. Den ska jag ha till sommaren tillsammans med vita tights, det kommer att bli jättefint:-)


Nu ska jag duka undan lite från bordet och sedan måste vi leta rätt på 2 förrymda Flexi-track bilar.


Maud - är ganska less på sin förkylning

2 kommentarer:

  1. Men fy bubblan! Vad jobbigt att vara sjuk så länge!

    Skönt ändå att helgerna har varit bra.

    Krya på dej ordentligt nu!

    SvaraRadera
  2. Tack Cornelia, gör faktiskt mitt bästa för att krya på mig men det går trögt... Men framåt midsommar borde det väl vara borta i alla fall:-)

    SvaraRadera