lördag 30 juni 2012

Regninga lördag

Idag är det lördag och det är grått och regnigt. Pappan ska vara på crossen hela dagen och hjälpa till på tävlingar och nu sitter jag och småkillarna här och funderar på vad vi ska hitta på idag. Vi måste städa lite i alla fall, damsög just upp ett mindre sandtag i hallen... Men sedan har jag ingen aning om vad vi ska hitta på.

Gunnar simmar på som bara den, tror nog att han kommer att kunna det här nästa fredag då det är avslutning. Han tycker att det är tokroligt och längtar tills det är nästa tid för simskolan:-)

Ture och jag har varit ute och planterat lite blommor så nu är det så fint på vår gård. Satte en massa fina blommor i en kruka som finns kvar sedan huset byggdes, tror jag. Nu får faster så lov att skriva och berätta hur det ligger till med krukan! Den är stor och gjuten i murbruk, tung som bara den!!! Men den blev så fin med sommarblommor i. Apropå murbruk så har jag varit till grannen och hämta hem mina saker som vi gjöt. En ganska stor rund grej som jag kan ha 3 stora värmeljus i, ett ansikte, 3 rosor och 2 rabarberblad. Det blev faktiskt riktigt fina saker så nu ska vi göra mer:-)

Maud - bara att ta itu med städningen...

1 kommentar:

  1. Hade ju inte skadat om även jag tog fram snabeldraken och drog runt den ett varv i huset...

    men idag skiner ju solen!

    Ha en skön söndag!

    SvaraRadera