tisdag 1 januari 2013

2013

Börjar det här året med att konstatera att jag är så otroligt lyckligt lottat som har så många fina härliga vänner, de allra bästa av de bästa hundarna och som om det inte vore nog med detta har jag en underbar familj och släkt dessutom. Måste ju ha gjort något bra i något tidigare liv för att förtjäna detta! Detta året ska jag verkligen ta mig i kragen och visa alla min uppskattning så att de ser hur otroligt mycket alla betyder för mig.

Detta året ska även bli året då jag tar tag i min hundträning. Gunnar satt på bänken och vi andra runt bordet när jag sa att jag var sugen på att träna hund. "Ja mamma, att träna hund är ju det som du tycker är det allra roligaste." Där slog den kloke killen huvudet precis på spiken. Att träna hund ÄR det roligaste jag vet! Så nu ska jag ta tag i det ordentligt!!!

Idag har Ture och jag åkt spark med hundarna och Gimla drar riktigt bra emellanåt, hänger sina 12 modiga kg i selen och skäller som bara den. Vet inte om det ger mer fart men Flamma blir i alla fall triggad av skallen:)

Nu ska jag vika 2 ton tvätt... Och sedan laga mat, idag blir det köttfärspaj och så tar vi mer paj till efterrätt då med blåbär i.

Maud - träningssugen!!!

3 kommentarer:

  1. Två blogginlägg på mindre än en vecka?! Såååå himla kul!

    Kul är det också att du är nöjd med livet och ser framåt, precis som man ska göra för att må bra!

    Var rädd om dej och de dina och ha det så gott!
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Carro: Ta med dig Johan och barnen upp någon helg så ska jag fixa paj till er:)
    Cornelia: Ha det toppen du med Cornelia. Kanske jag får komma och pyssla någon kväll;) Kram!

    SvaraRadera