lördag 12 januari 2013

Gräsänka

Idag är jag och killarna gräsänka och gräsänklingar??? eller vad det kan tänkas heta. Pappan är ivägskjutsad med skoter och packning till Nedansjö där det ska bli skoteråkning, badtunna, bastu och isvak. Misstänker oxå starkt att en eller annan öl och whiskey kommer att slinka ner:-) Tråkigt att det är kallt, det var -16 när vi lämnade av honom vid 12-tiden.

Killarna sitter uppe och spelar Lego Harry Potter på tv-spelet. Gunnar har två kompisar här och snart kommer kusinerna från Sandviken med tillhörande mor och far och gör oss sällskap.De har varit upp för att fira killarnas farmor som fyllde 70 år igår, det firade vi på reastaurang Delicherano (eller hur det stavas). De har så himlans god mat där!!!

Imorgon är det (äntligen) dags att få träna för Carro igen. Ska bli så sjuktroligt! Det är så bra att träna för henne för hon får mig luuuuugn och gör så att jag kan andas och på så sätt kunna köra bra. Hon är även van att köra supersnabba hundar själv så hon förstår mig precis samt att hon inte skäller på mig och blir galen när jag gör fel och fel och fel och fel. Är så glad att jag har de bästa av de bästa som uppfödare!!! De ställer alltid upp och hjälper till, både Pia och Caroline. Ni är GULD värda!!!

Nu ska jag dra igång torktumlaren igen och göra ett byte i tvättmaskinen, sedan blir det fika:)

Maud - gräsänka för en dag

1 kommentar: