fredag 4 januari 2013

Vi fortsätter väl...

Det är väl lika bra att fortsätta blogga när andan är uppe. Igår var jag och killarna till pulkabacken, där hundar och ungar busade. Gunnars kompis Liam med tillhörande mamma kom oxå dit. Efter 1.5 timme i backen var barnen rosiga om kinderna, hundarna nöjda och mamman svettig. Men det är ju så kul med snö och vinter (när snön väl landat och det är skottat och plogat på vägarna, fast nu har vi en 4-hjulsdriven bil så nu kanske det inte gör så mycket att det inte är skottat och plogat:).

Idag ska vi oxå ta oss ut, har dock inte bestämt vad vi ska göra ute. Sedan ikväll ska jag och Elaine på Birsta och hoppas att man får lite shoppat.

Är träningssugen till max och bokade KLASS-arena två timmar varannan vecka med start vecka 3. Då ska jag, Elaine och Yvonne köra agility så det bara rasslar om det! Startar agilityåret med en riktig genomkörare tillsammans med Caroline nästa helg. Längtar såååå mycket till nästa helg!!!

Är sugen att tävla lydnad i år oxå så jag måste ta tag i den träningen oxå så att vi kommer ut på banan och visar vilken duktig hund Gimla är. Får se hur det blir med Flammas lydnad, hon får kanske följa med och vara söt hon:)

Nu ska frukosten dukas fram, passar på att njuta av sista lediga dagarna. Fast det ska bli kul att börja jobba igen!

Maud - tävlingssugen!

2 kommentarer:

  1. Birsta? Där var jag idag. Och det är då inget ställe som jag tillbringar mer tid än nödvändigt på. Fy, det är så tråkigt! Även fast jag träffade trevliga människor där och hittade både byxor och skor, som jag skulle ha... så var det bästa ändå när jag fick åka hem igen!

    SvaraRadera
  2. Ibland är det roligt att vara där, men oftast vill jag åka dit men väl där vill jag åka hem igen... Toppen att du hittade både byxor och skor, speciellt skor för dem har du väl lite problem att få tag på har jag för mig.

    SvaraRadera