torsdag 6 oktober 2011

Bäst att sätta lite fart

 Här står killarna på bron vid Viggestrand och kikar efter "båtarna" som de slängt i ån som rinner under. Sedan skyndade de sig över till andra sidan för att se vems "båt" som vann:-)

Igår hade vi huset fullt med barn. Förutom våra egna 2 hade vi 3 stycken till:-) En kompis till Gunnar och hans storasyster och så en grannflicka. De spelade olika spel, åt marängswich och var ute och lekte i mörkret med ficklampor. Lilla Ture var med han oxå och lekte som bara den, lill-hjärtat!

Började dagen med att i sedvanlig ordning lämna killarna på dagis, ja inte Robin då:-) Sedan på ICA och handla lite nödvändigt. När jag var där ringde Carra och berättade att mina och mammas Aloe Vera produkter hade kommit så då åkte jag dit och åt frukost och hämtade tandkräm och någon smörja som ska vara bra när man känner sig trött/öm i musklerna, mamma köpte oxå en sådan. På väg hem från Carra stannade jag till hos mamma och levererade tuben och fick där i uppgift att ringa kyrkvaktmästaren i Liden, där min rätta morfar ligger begraven. Vi skulle säga upp gravplatsen men det fick man inte då den låg så nära kyrkan så den får väl vara kvar då. Vi ska åka upp nästa sommar och försöka göra något åt gravstenen som tydligen är helt övertäckt med sån där hård mossa/lav.

Så nu är det bäst att jag sätter fart med plugget för när jag hämtat killarna ska vi bara fixa maten och så dra iväg på Gunnars gympa. Ture får väl hänga på och gå in på mitt jobb och leka med de barn som är kvar på fritids:-)

Maud - fram med blåslampan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar