lördag 8 oktober 2011

Fina Flamma


Idag var det dags för lilla Flamma att ställas ut på Nordichallen. Det var ca 8-9 tikar totalt (tror jag) och Flamma blev tvåa i bästa tikklassen! Hon fick reserv cert och reserv cacib då tiken som vann inte var fullcertad. Men det gör inget för hon var finast ändå, hon gick som en klocka och stod såååå snyggt. 


Kritiken:
Ungtik i mycket varm färg, pigment och ögonfärg passar. Bra öron, underkäke och bett. Fin hals, svagt markerad manke. Stark rygg. Bra vinklar fram och bak. Bra svans. Stilfulla rörelser och tar bra hjälp av sin handler. (Den sista meningen förstår jag inte, förutom att det är jag som handlern:-)

Carros fina Crut blev bir och fick cert och cacib!!!



Nu sitter jag och väntar att killarna ska ha tittat klart på Timon och Pumba så att det är dags för dem att krypa i säng. Då ska jag och pappan krypa ner i badtunnan och mysa!!!


Maud - är såååå glad i sin lilla Flamma

1 kommentar: