söndag 30 oktober 2011

Söndagkväll

Så har den här helgen gått oxå. I fredags var Robin ut med whiskeykompisarna, de var var och tittade på Sundsvall hockey och sedan gick de hem till en kille innan de gick på stadshuset. De hade tydligen haft en trevlig kväll, kul att det blev lyckat när han för en gångs skull går ut. Jag och killarna var hemma, först klippte jag Putte åt momme och sedan bjöd jag henne på middag. När middagen var uppäten kom Ann-Helene och Rebecka och hälsade på. Killarna blev överlyckliga, de är verkligen förtjusta i Rebecka och det kan jag förstå för hon är sååå snäll med dem. 

På lördag gick jag med alla hundar, Putte inkluderat, runt Västbo. Det känns tråkigt att de håller på och skövlar och spränger där det är så fint. Men vem vet, den nya E4:an kanske blir bra ändå. När jag kom hem åt vi lunch och sedan var vi ute och fixade. Jag klippte häcken och Robin fixade ut en av jordhögarna och gjorde fint i slänten. Killarna hjälptes åt att bära fram ved till badtunnan, så söta och så stolta de var när de gick där fram och tillbaka med veden:-) Tunnan fylldes och värmdes så efter middagen badade killarna tillsammans med Gunnars kompis, de låg i blöt i 45 minuter:-) Och då ville de inte kliva upp förrän jag mutade med film och chips. Halv 9 äntrade jag och grannen och en före detta kollega till mig tunnan och där blev vi kvar tills Robin kom och frågade om det inte var dags att kliva upp, då var klockan halv 12:-) Mysigt att sitta i den varma tunnan och känna den kalla luften omkring.

Idag tog vi med momme och Putte och åkte till Torpet. Där grillade vi korv och hade nöjet att få sällskap av grannarna. Är så roligt att träffa dem! Hundar och ungar sprang omkring som de ville och njöt av friheten. Vi har börjat göra en stig/väg upp till grillplatsen för skotern och 4-hjulingen, tagit bort sly och pinnar/stockar som ligger i vägen och flyttat några stenar. Sedan blev det Blixten Mc Queen på film efter middagen, Ture älskar den filmen men Gunnar har ledsnat helt på den:-) Han vill se den nya tvåan igen, vi har ju sett den på bio hela familjen. 

Har börjat fundera på julklappar till killarna. Känns som att det blir mycket Blixten och Lego Ninjago.

Maud - gillar helger

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar