tisdag 25 oktober 2011

Pyssel hos Cornelia

Idag tog jag mig lite ledigt från skolan och åkte till Cornelia och pysslade lite. Hon visade mig flera olika sätt att vika (göra) kort på. Det blev teljuskort, boxkort, vattenfallskort, lådkort, sicksackkort (vet inte vad de heter), ett litet bokkort (en liten bok som man vecklar ut med bilder på och fickor med små tags), ett stort ark som viks åt olika håll och kanter så att det ser ut som en liten hatt(kanske...) mm. Så himla roligt att vara hos henne och få lära sig vika!!! Hon gör så otroligt fina kort!!! Vilken fantasi och vilken kreativitet hon besitter denna kvinna! 1000 TACK CORNELIA för att jag fick komma och pyssla hos dig!

När jag var hos Cornelia skickade Robin ett sms att det kanske var läge att kontakta Telia och beställa en iphone 4s om jag ville ha en sådan. Så det skyndade jag mig hem och gjorde, efter att jag blivit bjuden på lunch hos momme, blodbröd fläsk och vitsås MUMS!

Lilla Flamma har räcerbajs och kräks, stackars lillgumman min:-( Blir till att svälta idag och så får hon lite id mat imorgon, tur att jag köpte hem ett lager sist som hon var dålig. 

Maud - så glad för sina vikningar:-)

2 kommentarer:

  1. Hej på dej, du glada! *S*

    Tack själv, det är så trevligt med lite sällskap i pysselrummet och jag fick ju faktiskt en del gjort, jag med!

    Tri-shutter card kallas det där "sicksack-kortet", ifall du nu skulle vilja svänga dej med lite fina uttryck *S*

    Tänkte jag skulle ha fotat lite, eller bett Sture ta ett kort på oss när vi var så kreativa, men sen glömde jag det. Därför blev det hela andra bilder i min blogg idag. Undrar om det månntro är dina ponnytravkompisar??

    SvaraRadera
  2. Vilken tur att du glömde fotograferandet:-) Ja det är småhästarna som står i stallet där vi har turen att få köra. Men jag ser inte lilla Anton (som "vår" häst heter), han är jätteliten och mörkbrun, toksöt! Skröt och visade mina kort igår:-)

    SvaraRadera