måndag 21 november 2011

Måndag igen

Så var det måndag igen och den började med lite sovmorgon, till kvart över 7:-) Ture har börjat med något ofog och vaknar mitt i natten och är pigg och glad i 1-1,5 timmar. Mamman är dock inte lika pigg ska jag villigt medge... Så när vi väl kom upp insåg jag att vi inte skulle hinna till dagis till frukost utan då åt de hemma istället. Kom till dagis vid halv 9 och sedan satt jag kvar och pratade med den trevliga personalen i säkert 30 minuter då Ture kom och sa "Hej då mamma", då åkte jag ner på Kvissle och gick in på ICA och köpte ett par flaskor glögg och lite lunch. Har blivit rent beroende av glögg, saftglögg UTAN alkohol ska det vara. När jag kom hem så kom mamma och söta Putte förbi så jag bjöd henne på frukost och så fick Putte lite kortare klor. Han är så söt den killen OCH snäll, man får hantera honom hur man vill fastän han tycker att det är obehagligt. 

När mamma och Putte tackat för sig satte jag mig med min engelska uppgift, en aktionsforskning och nu ska jag ta tag och försöka slutföra den innan det är dags att hämta killarna på dagis. Köpte fina vita koner till rumsfönstren förra veckan och jag är såååå nöjd med dem, de är sjukt fina! Ikväll kanske vi får upp gardinstänger så jag måste nog springa ner i källaren och slänga i gardinerna i tvättmaskinen så att de är redo att hängas upp sedan! I år vill jag ha vitt och silver inne i rummet och rött och guld i köket. Det kommer att bli så fint!

Nej nu är det bäst att jag sätter fart med engelskan igen...

Maud - skönt att känna att man gör något:-)

3 kommentarer:

  1. Tror jag ska skippa det där med julpynt i år, jag.

    Men glögg tänker jag dricka. Precis som du, utan alkohol. Det är gott!

    SvaraRadera
  2. Men Maud... nu är det måndag IGEN!!! Vart har du tagit vägen????

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ja Cornelia vart har jag tagit vägen:-) Vet inte vad jag haft för mig:-)

    SvaraRadera