tisdag 29 november 2011

Oj då...

Tiden går fort när man har roligt:-) Oj så kul vi måste ha det med tanke på att jag inte har skrivit någonting sedan förra måndagen:-) I lördags var killarna småkusiner här med tillhörande föräldrar och farmor. Vi åt god hemmagjord pizza och sedan blev det bad i tunnan för alla killar och den minsta tjejen. På söndag åkte vi till Hudik trots snön som föll. När vi överlämnat Flamma (som ska träffa snygga Monster) till Pia åkte vi till Jambo där vi först åt god lunch och sedan blev det lek på Mulle Meck, där har vi inte varit förut men det var absolut inte sista gången.
 Här gäller det att hålla i sig när raketen drar iväg ut i rymden!
 Massor med delar att pyssla och bygga med fanns det.
 Raketen med månen under, inuti det var det en mysig koja.
 Med flygmaskinen kunde man åka vart man ville.
En trädkoja är ju alltid bra att ha. Med bänk runt trädet på utifall att man blev trött eller ville ta en fikapaus:-)

Vilket härligt ställe och ALLT var precis som i böckerna!!!

När vi kom hem åt vi lite mat och sedan gick vi ut och skottade snö, plockade in cyklar, Gunnar och Ture åkte skidor och så var det ju naturligtvis dags för årets första skotertur:-) Robin tog en tur med 4-hjulingen och när han drog på fullt ös uppför gatan drog Xtra. Jag visslade, ropade mig röd i ansiktet men icke sa nicke, hon drog som en avlöning... Har aldrig hänt förut att jag inte fått stopp på henne, men allt ska väl ha en första gång eller... Hon var glad som bara den när hon kom hem igen efter att Robin upptäckt att hon följt efter honom och han körde hem med henne. Byracka:-)

Nu ska jag skynda mig och läsa lite innan jag ska åka på sjukhuset och hämta Robin som opererat minisken. killarna fick även åka häst och vagn idag på dagis. Ture blev tokilsk när Gunnar skulle åka och inte han, så hon som hade hästen tyckte att han kunde få åka en gång till:-)

Maud - mycket på g nu

1 kommentar:

  1. Sedär, ett livstecken! Det tackar jag för! Låter som om ni har det kul! (allt utom den där menisk-operationen, då).

    Fortsätt ha kul!

    SvaraRadera